Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


lesz e rendszám ?

2010.01.13

Lássuk hogyan fogalmazott a törvényalkotó régen:

Segédmotorkerékpár az a két, vagy háromkerekű jármű, amit 50 ccm -t meg nem haladó hengerűrtartalmú beépített belsőégésű motor hajt, és sík úton önerejéből 40 km/h - nál nagyobb sebességgel haladni nem képes.

Lássuk mennyit változott időközben a törvény szövege:

"Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Ezt mondja jelenleg a KRESZ, egy 2001-es változtatás után. Az 5/1990. (IV.12) KÖHÉM-rendelet pedig ezt: "... azaz a négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:

* 3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) - elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét -, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
* 3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
* 3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
* 3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, - 5,33 Lóerő elektromos motor esetében."




— Az elmúlt években hazánkban is, mint ahogy a közép-európai országokban ez
általánosan jellemző, szintén jelentős mértékben megnőtt a segédmotoros kerékpárok száma, és az ezekkel létrehozott kedvtelési és – tömegközlekedési eszközök használatát kiváltó – egyéb közlekedési (hivatásforgalmi) teljesítmények nagysága is.
A segédmotoros kerékpárok forgalmának megnövekedése, a közúti közlekedésben képviselt személyszállítási teljesítményeik részarányának emelkedése, felveti e közúti járművek nemzeti nyilvántartásba vételével (hatósági engedély és hatósági jelzés kiadása) kapcsolatos jelenlegi szabályozás felülvizsgálatának szükségességét.

E járműkör esetében a hatályos törvényi szabályozás nemzeti bejegyzést,
nyilvántartásba vételt, forgalmi engedéllyel és rendszámtáblával történő ellátást nem írt elő. Legfeljebba négykerekű quad kategóriába tartozó járművekre.
A hatósági nyilvántartásba vétel, és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen
megnehezíti e járművek, és vezetőik közúton történő ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükséges rendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.
A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a
nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel, és jelzéssel történő ellátás, továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása.

A segédmotoros kerékpárok rendszámmal és hatósági engedéllyel történő ellátása
minimálisan egy év felkészülési időt igényel, így ezen intézkedéseket 2009. január 1-jétől lesz lehetőség alkalmazni, és 2010. év végéig az eljárások a teljes állományra vonatkozóan elvégezhetőek.

Egy megjegyzés a Simson.hu fórumában elhangzottakra.


Ha figyelmesen elolvassuk a segédmotorkategóriáról szóló legújabb definiciót, és nyelvtanilag helyesen értelmezzük, akkor az szerintem világosan, érthetően, és egyértelműen van fogalmazva!

 

A járműkategóriának VAGY ötven köbcentinél kisebb a hengerűrtartalma, végsebessége 45km/h-nál kisebb, és ön súlya is 350 kg-nál kisebb, (itt nincs teljesítményhatár) VAGY egyéb motorral ellátott, ahol van 4 KW (5,33Le) teljesítményhatár, és szintén tervezési végsebességhatár 45 Km/h, meg 350 Kg súlyhatár, de (itt viszont nincs megadva köbcentihatár).

 

"Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor VAGY legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Figyeljük meg a két megfogalmazásnál a tagmondatokat összekötő kötőszavak közt a különbséget, és azok különböző értelmét.

 

"Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú, ÉS legfeljebb 4 Kw teljesítményű belső égésű motor, vagy egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb, és saját tömege legfeljebb 350 kg."

 

vagyis a -VAGY- eredetileg a tagmondatok mondatrészei között került elhelyezésre. Ha a 50 cm-nek, valamint a 4 KW-nak egyszerre kellene megfelelni, akkor azoknak egyaránt az első tagmondatban kellene lenniük, mégpedig ÉS kötőszóval összekapcsolva.

 

De mivel ez nem így van fogalmazva, nagy baromság az, hogy a segédmotornak nem lehet 50 Kcm-nél nagyobb motorja.

Simsonnál sajnos azonban az a savanyú helyzet, hogy az N-eseken kívül majdnem minden másiknak a tervezési végsebessége 45 Km/h-nál nagyobb, általában kb 60 Km/h, vagy ennél nagyobb.

A 70 köbcentis gyári simson motorja 5,6 Le, ami viszont már nem fér bele semmiképpen ebbe a kategóriába egyrészt mert ötven köbcenti fölött, ÉS mert 5,33 Le a felső határ, és a tervezési végsebesége is 75 Km/h körül van.

 

50 kcm esetén a megfogalmazás szerint nincs megadva felső teljesítményhatár, csak tervezési végsebesség, ami csak max 45 Km/h lehet.

Ez azért van mert létezik pl olyan háromkerekű segédmotor, ami közel 170 kg önsúlyú ( plusz a raksúlya sem sokkal kevesebb), és azt egy 5 lóerős motor csak úgy tudná a forgalomban vonszolni, hogy emelkedőn a nyugdíjas gyalogosok gyakran előzgetnék balról. Lásd fagyis segédmotoros tricikli.

 

Léteznek olyan segédmotor kategóriába tartozó igen takarékos belsőégésű motorral hajtott járművek, melyek csak viszonylag nagy köbcenti (250-350 ccm) mellett képesek takarékosan üzemelni.

Létezik tehát olyan dízelmotorral meghajtott 350 kcm segédmotorkerékpár, mely 1 liter dízelolajat fogyaszt 100Km-en. teljesítménye gondolom valószínűleg belefér a 4Kw határértékbe, mert a nagymotorváltozata is csak max 60 km/h végsebességre képes.

 

Hatvan köbcentis viszont elvileg lehetne a simson, de csak az N-es típusúnál. mert azt 45-nél kisebb végsebességre tervezték. persze, ha sík úton ekkor sem tudja túllépni a 45 km/h végsebességet. Ez valószínűleg csak kb. max 4,2 lóerős motornál, és legfeljebb 12-13 fogú elsőlánckeréknél esetleg ennél kisebbnél teljesül.

 

A B-s simsonokkal az a probléma, hogy van nekik gyári típusbizonyítványuk, mely szerint a tervezési végsebességük meghaladja a 45 km/h-t. Ez pech. Nem is tudom mit lehetne velük kezdeni. szerintem egyebet nem sokat, mint hogy beszerzünk egy N-es vázat, ami megfelel a típusbizonyítványa szerint ennek a feltételnek. Ez legfeljebb kis ügyeskedés azonban jogilag megfelelhet az előírásoknak

 

Ennek ellenére lehet, hogy a vizsgán engedékenyebbek lesznek, de az biztos hogy akkor e törvényt meg fogják sérteni vele.

 

Tudom hogy ezen sokat fognak velem vitatkozni, de aki rendesen odafigyelt nyelvtanórán az pontosan tudja, hogy a törvény értelmezésénél igazam van.

 

Vagy pedig ha a törvényhozóknak az volt a céljuk, hogy mindkét kategória egyszerre teljesüljön akkor ők nem jártak magyarórára, és rosszul fogalmazták meg a törvény szövegét.

 

Én érteni vélem a törvényhozó mindenre kiterjedő helyes hozzáállású szándékának megvalósítási igényét a hétköznapi gyakorlatba ültetve is a kategória ilyen megállapításánál, az eredeti megfogalmazásban.

 

 

 

"Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Ezt mondja jelenleg a KRESZ, egy 2001-es változtatás után. Az 5/1990. (IV.12) KÖHÉM-rendelet pedig ezt: "... azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:

* 3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) - elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét -, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
* 3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
* 3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
* 3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében."

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Moodickudiort yswrp

(Poiseeneage, 2021.07.06 19:28)

what is azithromycin prescribed for https://azithromaxww.com/ - azithromycin tablets <a href="https://azithromaxww.com/ ">z-pack </a>

Precio Del Viagra LesAdebra

(LesAdebra, 2019.09.22 19:08)

Cytotec Vaginal Side Effects Cialis Super Kamagra Zithromax Mail Singapore <a href=http://ciali40mg.com>cialis</a> Acquistare Levitra Da Scaricare Cheter Baclofene En Ligne Viagra Tablet Picture

Amoxil Bon EllTrip

(EllEdunty, 2019.09.03 17:19)

Kamagra Canada Vendita Generic Dutasteride Cod Accepted In Internet Free Consultation <a href=http://viacheap.com>viagra</a> Clomid Musculation Tomar Viagra Joven Comparativa Precio Viagra Generico

nst3@freemail.hu

(Zsolt D., 2019.05.14 23:41)

Milyen vizsgán?
A legjobb ha ezt a szót is örökre kitörlitek az agyatokból!
Miért?
Mert ne hagyjátok magatokat rabosítani, agykalodázni!
Ezért tiltakozzatok!
Ha szivatni akar a cigány fideszkormány akkor fel kell vonulni ellene az összes simsonosnak, meg robogósnak a parlament elé!
Miféle vizsga?
Meg miféle bukósisak?
Amikor megvettem még nem is kellett hozzá sisak.
Mindenki szabadfővel járt vele.
Akkor még szabadság volt magyaroszágon..abban az átkos szocionizmusban is sokkal nagyobb szabadság volt...Korlátlan szabadság volt a simsonnal...
Nem kéne már a rabszolgásító varangyoknak a tv agymosásától ennyire behülyülni...
Ne engedelmeskedjetek hanem tiltakozzatok!
Ne hagyjátok magatokat rabosítani se Orbéknak se másoknak!
Magyarok vagytok ezért lázadni kell!
Látom ezt a sok elhülyült agykalodás barmot, hogy simán belemegy abba, hogy már kerékpáron is abroncsot hordjon a fején.
Narancsárga Orbáni hátizászló nem kéne amikor gyalogoltok???
Ne robot legyél hanem magyar szabdságharcos! Az ami az ősöd is volt.
A simson villamosságról szóló cikk egyébként egészen jó volt.
Ami a simson lefokozást illeti az meg egy nagy baromság.
Gyárilag 14 fogas fogaskerék jár a legkisebb simsonra is és kuss.
Nem a lakosságnak kell utólag alkalmazkodni ahhoz, hogy mikor melyik képviselőnek nevezett hazug tolvaj csirkefogó szavazórobot éppen mit szavaz meg, hanem az élethez kell nekik a parlamentben alkalmazkodniuk!
Nem azért vannak ott, hogy uralkodjonak rajtunk, hanem azért, hogy szolgáljonak minket.
Azonnal lázadni ha arról hallasz, hogy rendszám, vagy bukósisak.
Nem a kereskedelmi eladást és profitot hajkurászó, a képviselőket, és az egész parlamentet éppen egy adott törvényre megkorrumpáló csalókhoz kell alkalmazkodnia a már csak 8 millió magyarnak, hanem annak a néhány tolvaj csaló képviselőnek kell alkalmazkodni a 8 millió magyarhoz aki még él, és ebben a kiírtásra ítélt, szétlopkodott kis gyarmati teknőben tengődik!!!
A fentiek miatt azonnal tiltakozni kell ha rendszámosítani akarnak.
Emlékezzetek arra, amikor az internetet is meg akarta fideszes cigánycsürhe adóztatni!
Amikor a tömeg kinn ált a Margithídon úgy visszaszívták, mint a szokásos cigánykutyaszart ami kifolyt a mocskos tolvaj narancsos pofájukból.
Nem tisztelni kell ezeknek a törvényeit hanem elküldeni őket a rabszolgásító fideszcigánykurva annyukba!

Levitra Generique Danger Kelerally

(Kelerally, 2019.03.08 19:44)

Propecia Guayaquil Kamagra Online Cheapest Canadian Drugs Accepting Visa Card <a href=http://gemeds.com>kamagra jelly 100mg ajanta pharma</a> Ziales Viagra

segits

(dani, 2010.10.30 22:44)

üdv,nem ezzel kapcsoltaos a mondanivalom,de ha tudsz segiteni irj ide ,légyszives :nemethdaniel07@citromail.hu